МАСЛО И ФИЛТРИ

МАСЛО И ФИЛТРИ - МАСЛО

Двигателното масло е от изключително значение за адекватната, пълноценна и дългосрочна работа на двигателя. В зависимост от вискозитета си те се разделят на няколко групи:

  • минерални
  • полусинтетични
  • синтетични

Смяната на двигателното масло е препоръчиелно да се извършва на 10 000 км или веднъж годишно – в зависимост кое от двете събития настъпи първо. Препоръчва се също смяна на маслото при рязка смяна на климата. Това е важно за живота на двигателя и елементите свързани с грижите за екологията – филтър за твърди частици DPF и EGR клапан, както и за разхода на гориво.

Освен в мотора маслото намира приложение и в скоростната кутия, раздатката, диференциалите, хидравликата на волана. Замяната на това масло също се извърша според фиксирани от производителя периоди.

Всички маслени магистрали в устройството на автомобила са съобразени с изискванията на завода производител. Затова препоръчваме подмяната на кое да е от горепосочените видове масло с такова, което напълно отговаря на вискозитета и всички останали спецификации на производителя на автомобила.

При смяната му се заменят и други компоненти като въздушен филтър, маслен филтър, горивен филтър и филтър на купето.

Авто сервиз Кар Стейшън издава всички необходими документи като ремонтна карта с всички вложени в ремонта части и извършените процедури, които се записват в сервизна книжка.

МАСЛО И ФИЛТРИ - ФИЛТРИ

Автомобилните филтри служат за защита на други елементи, участващи в работата на двигателя, както и на пътниците в автомобила и околната среда.

Съществуват следните видове:

  • Маслен филтър

Служи за предпазване на двигателя от прекомерно износване и блокиране в следствие на замърсяване с нагари, налепи и други отделящи се от движещите се елементи смеси. Подмяната трябва да се случва своевременно според зададения от производителя интервал – между 10 000 и 15 000km в зависимост от характеристиките и начина на каране на автомобила.

  • Въздушен филтър

   Задачата му е да предпазва двигателя от навлизане на твърди частици и прах. Замърсеният филтър води до загуба на мощност и увеличен разход на гориво. Затова смяната му трябва да се извършва редовно – на 10 000km.

  • Горивен филтър

   Представлява метален компонент с вложен в него хартиен елемент, който извършва същинското филтриране. Служи за пречистване на горивото от отлагания и частици ръжда попаднали в него, като по този начин подобрява производителността.

  • Филтър купе

Поставен е на входа на навлизащия в купето външен въздух и служи за прочистване му преди да достигне до пътниците в автомобила. Бива два вида – стандартен и въглероден.

  • Филтър картерна вентилация

   Функцията му е да улавя течната фаза на маслото и да пропуска само маслени пари за доизгаряне в смукателния тракт. Стандартно се подменя на 80 000km. Ненавременна смяна води до харчене на прекомерно количество масло.

  • DPF филтър

   Основната му функция е екологична – намаляване на вредните емисии, отделени от автомобила при процеса на горене като улавя твърдите частици и допринася за тяхното доизгаряне. Проблемите свързани с DPF филтъра обикновено са в следствие на друг проблем – лошо масло, некоректна работа на мотора, неработещ ЕГР и др.

Вижте с какво още можем да ви бъдем полезни:

Прочетете повече за нас, посетете нашата FB стрaница или вижте нашите съвети за дълъг живот на вашия автомобил.

  • двигател
  • соростна кутия
  • диференциали
  • раздатъчна кутия
  • спирачна система
  • хидравлина на волана
МАШИНА ЗА СМЯНА НА МАСЛО