АНГРЕНАЖ

АНГРЕНАЖ/АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК/АНГРЕНАЖНА ВЕРИГА

Ангренажът играе съществена роля за работата на двигателя с вътрешно горене. Той задвижва водната помпа при някои автомобили и горивната помпа при повечето дизелови агрегати. Има два вида ангренаж – ангренажен ремък и ангренажна верига. Предимствата на ангренажния ремък пред тези на ангренажната верига са по-ниската цена, липсата на необходимост от смазване и това, че ремъкът има много по-безшумна работа от тази на веригата. В миналото ангренажният ремък се е произвеждал от материал, наречен полихлоропрен. Модерната експлоатация налага издържливост на по-високи температури и обороти. Това налага употребата на друг материал в състава на ангренажния ремък – нитрил. Наситеният нитрил разполага с много по-добри качества в сравнение с полихпоропрена, но това, разбира се е съпроводено и с по-висока цена.

Ангренажното задвижване синхронизира работата на коляновия и разпределителния вал като отговаря за правилната позиция на буталата и клапаните във всеки един момент. При два оборота направени от коляновия вал, разпределителния трябва да прави един. За постигането на безпроблемна работа на двигателя, трябва да се осигури работа на клапаните и буталата в една честота. Синхронизацията може да се осъществява, както с ангренажен ремък така и с ангренажна верига.

Надеждният ангренаж е особено важен при двигтели, в които буталата и клапаните се намират в един блок. В този случай буталата и клапаните се намират в едно пространство и ангренажът ги предпазва от непосредствен контакт. При скъсване на ангренажния ремък буталта удрят отворените клапани, в резултат на което се стига до нужда от ремонт на двигателя.

Инспекцията на ангренажа е от изключително значение за живота на мотора. В зависимост от производителя и принципа на работа сроковете за експлоатация са различни.

Обикновено, при замяната и на двата типа задвижване, се подменят и всички прилежащи елементи като водна помпа, зъбни колела, обтегачи, водачи, успокоители и техните крепежи.

АНГРЕНАЖНА РОЛКА

Ангренажната ролка представлява сачмен лагер, закрепен за двигателя и служещ за фиксация на ремъка. Тя създава постоянно напрежение на ангренажа и по този начин осигурява стабилността на неговата работа. Според предназначението, което имат, ангренажните ролки биват два вида – обтяжни и паразитни.

Подмяната на ангренажните ролки трябва да се случва заедно с подмяната на ангренажа.

Вижте с какво още можем да ви бъдем полезни:

Прочетете повече за нас, посетете нашата FB стрница или вижте нашите съвети за дълъг живот на вашия автомобил.